10 nov. 2010

Tvivel, tvång och onödigt lång rast

Ja, min rubrik sammanfattar dagen ganska bra tycker jag. Gav mig på foamborden med skalpell, åh, va det var svårt att få raka, fina, jämna kanter. Hjälp! Någon som kan tipsa om hur jag kan göra? Eller så kanske det är extremt svårt att få pilliga smådetaljer med fina jämna kanter...




Bukfenan blev väldigt ojämn...tips?



 Så skulle jag måla foamborden med akryl men jag hade bara mest oljefärger och det var skitjobbigt att måla med på foamborden...så jag har slitit mitt svarta hår idag. Ska se i morgon om jag kan måla med akvarell med pyttepyttelite vatten istället för oljefärg. Jag har en sådan panik över tiden (redan!!). Mycket tvång och tvivel har bott i min mage idag, bläh!


En glad 3D-fisk
   
      
 Två laminerade firrar som är ute på en onsdagssimtur!


Jag åkte och lånade en lamineringsmaskin hos mina föräldrar. Åt lunch med mamma och sedan råkade jag bara vips åka till min svägerska som var hemma med en sjuk söt liten brorson. Det blev två koppar kaffe och tafatt. En onödigt lång rast men men, det var det värt. Väl hemma laminerade jag två fiskar. Det är två lager ritpapper och ett lager plast. Känns rätt hållbart och när jag la de på det blåa tyget kände jag mig nöjd. Får se om jag fortsätter med foambords-fiskar i 3D eller om jag gör både 3D och 2D-fiskar....hummm....


Som ni kanske märker så är jag jätteduktig på att vara negativ och ha svårt att tro på det jag gör. Men det brukar lösa sig med tiden.

3 kommentarer:

  1. Det är jätte svårt att skära runda former i foamboard, men ett lite tips är att varma kniven, då skär den lite lättare.

    Har du tänkt på att använda dig av tusch? Oljefärg och papper är inte den bästa kombinationen.

    Skall du vara på HDK och arbeta i morgon? Julia och jag kommer vara där från kl 10.

    SvaraRadera
  2. fina fisken anna! Du har ju fått jättemycket gjort idag, jag tror du är på god väg.

    SvaraRadera
  3. Merete: Tack för tipset, jag ska porva det. Jag har inte funderat på tusch...jag utgår öite från det som jag har hemma...och just tusch har jag ej :( Jag ska vara hemma idag, men tänkte arbeta på HDK på fredag, någon då som ska sitta där??

    Julia: Tack!

    SvaraRadera