5 nov. 2010

Hemma

 Är hemma och kluddar idag.


 Fler fiskar till fiskedammen har det blivit.






Jag har också börjat skissa på ett matte-memory av muffinsformar. 
Tyvärr är formarna för klena så jag har klistrat ihop de två och två, men det blir inte riktigt bra. 
Några förslag på något annat jag kan ha? 
Memoryt ska öva barnen att känna igen siffrorna. Jag ska göra en nivå svårare också då barnen ska para ihop siffran med rätt antal figurer, kanske äpplen, hello Kitty, spiderman eller något annat kul.

6 kommentarer:

  1. det finns ju mufinsformar i folie med... kanske kan funka?

    SvaraRadera
  2. Det finns muffinsformar i gummi. Vet inte var man kan köpa dem men tror inte de är så dyra. Jag har ett gäng hemma! /Emma Benjaminsson

    SvaraRadera
  3. Ida: jag har tänkt på det, men jag tror de intehåller så bra de heller....barnhänder du vet ;)

    Emma: Humm, kasnke vore något, om de inte är så dyra.

    SvaraRadera
  4. Trevligt att det går framåt. Du verkar vara igång i en kreativprocess!:)

    Mitt förslag är att du börjar plocka in andra material, äggkartong, träbitar, stenar, kottar. Gör något material till ditt eget. Varför inte korkar eller kapade tennisbollar.

    Vi ses nästa vecka!

    Allt gott/ Malin

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du ska satsa på secondhand-material och göra om till din grej. Både billigt och miljövänligt, och ett tänk som du verkar skriva under på. I alla fall när det gäller memoryt. Fiskarna vill jag se lite volym på, från 2D till 3D. Vi kommer säkert komma på massa bra material o tips idag på handledningen! du är bra

    SvaraRadera