4 nov. 2010

Förmiddag, eftermiddag och kväll den första kreativa dagen

Förmiddag:
Sitter på HDK. Vill ha ramar för x-jobbet. Vägledning? Utsätta sig för processen? Eller vad? Känner ett lugn men ändå så ensam. Anna och Sara berättade precis att de ska skriva text istället...ledsamt, men jag förstår dem. Känns som jag kommer bli all alone här på scary HDK. Jag känner mig ännu mera ensam. Undrar vad de andra gör idag? De som brukar vara här på HDK....

Har börjat. Jag har gjort fiskar till min fiskedamm. Fiskarna ska ha uppdrag på baksidan som ska bidra till att barnen får öva begrepp såsom längre, kortare, färre, tung, lätt, antal och färger. Jag tänkte göra två nivåer på uppdragen, en lättare och en svårare. Funderar på om det är dyrt att köpa magneter...tunna magneter som jag kan ha på baksidan fiskarna, under uppdragskorten...så fiskar man upp de med ett metspö med en magnet på.

Ringde Jenny på min vfu-förskola. Vi ska ses på tisdagmorgon och jag ska få tips och idéer om mattematerial som jag kan göra. Ska bli skoj att få träffa pedagogerna och barnen igen, har saknat de!


 



Eftermiddag:
Träffade Lovisa och två andra (förlåt men jag kommer inte ihåg vad ni heter) från gruppen i cafét. Fatta vad glad jag blev! Kändes jättebra att få kontakt och prata lite. Känner mig som sagt lätt förrvirrad och osäker men men.


Kväll:
Fick sms av Nike att jag ska få individuell handledning med Katti på måndag. Toppen, precis vad jag behöver. Känns lite bättre nu.

//AnnA

4 kommentarer:

  1. Åh fina Anna! Vilken fin blå blogg du har startat. Denna blogg ska jag genast lägga in som bokmärke! Gillar ditt examensarbete, rubriken är väldigt härlig. Jag kanske får lite tips av dig när jag ska göra min museilektion. Vi måste ses någon dag över en fika och tôle lite : ) Puss & kram

    SvaraRadera
  2. Tack, tack, tack Linnea!! Vad glad jag blir!! Visst, fika någon dag hade varit jättemysigt! Kram o puss

    SvaraRadera
  3. du har en jättebra idé ju! Du har en individuell handledning, börjat skapa och planerat ett möte med pedagog. Snacka om att du är igång med din process! ja vi kan träffas på HDK på måndag, vikan höras på sms om tid
    kram

    SvaraRadera
  4. Tack, vad härligt det är när du uttrycker det så. Svårt att se klart själv. Tack. Vi hörs!

    SvaraRadera