2 dec. 2010

Det börjar ta sig!

Idag har jag fortsatt att slipa på varje lek. Jag jobbar på och försöker hålla uppe tempot.

Jag har kapat muggarna till memoryt så att de har blivit lite mer barnvänliga. Nu fattas bara plastfilm som jag ska fästa runt muggarna så att de blir snyggare och förhoppningsvis mer stabilare.



 



Jag har sammanställt vilka begrepp inom placeringsord som jag har använt mig av i "Fånga fisk" som leken med fiskarna nu heter. Begreppen som leken behandlar är:

  • Framför
  • Bakom
  • Innanför
  • I
  • Inuti
  • Utanför
  • I mitten
  • Under
  • Bredvid
  • Nära


Och jag har delat upp leken i tre nivåer som är:
  • Placeringsord
  • Placeringsord med antal 1-3
  • Placeringsord med antal 1-5 och färger
I varje nivå finns varje begrepp med två gånger.




Nu är alla uppdragen inom nivåerna klara, laminerade och utklippta. Det som fattas är kardborreband på baksidan som ska vara till att fästa de på baksidan av fiskarna. Apropå fiskarna, så ska jag snarast hitta något som jag kan ha på fiskespöt som kan fastna mot magneterna på fiskarna. Jag håller på att prova olika alternativ.


Jag har gjort två maskhus till. Ska göra maskar snart.




Jag har börjat med att skapa en blogg där jag ska samla alla mattelekar jag gör. Det är verkligen bara första utkastet, det är svårt att få det snyggt. Kanske ska använda mig av någon annat än blogger. Några förslag? Helst hade jag velat göra en hemsida och ingen blogg. Ska kolla upp det. Den blogg jag börjat med ser ut såhär just nu: http://mattelekar.blogspot.com/

Om du inte har kolla in justeringarna jag gjort på filmen gå gärna ner till det inlägget och skriv vad du tycker. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar