3 dec. 2010

Går upp i limningen!

Idag när jag ska limma fast kardborre på baksidan av de laminerade uppdragen med begrepp (de som ska sitta på baksidan av fiskarna) så märker jag att det är lättare sagt än gjort. Jag har superklister och något annat superlim och det biter inte! Detta hade jag inte räknat med. Pratade med min kille och vi kom på att laminatplast är sån där PP-plast eller något likande och det är väldigt svårt att få något att fästa på det. SUCK! Jag har två lim till som jag ska testa. Det ena är Karlssons (tror inte alls att det kommer funka) och det andra är ett sättlim...(hoppas!)

Någon som har några tips?
Min tanke från grunden var att fästa begreppen på fiskarna med häftmassa men det kändes inte så hållbart. Men om det inte fungerar att limma, ska jag gå tillbaka till idén med häftmassa?

4 kommentarer:

  1. Testa o rugga upp ytan lite så kanske det får en annan grund att fästa i? Kram

    SvaraRadera
  2. gå till claes ohlsson o köp lim som är till för plast! lycka till

    SvaraRadera
  3. sätt fast med"spegeltejp" as starkt eller testa en slags superstark kardborre för upphängning av tex foton osv - finns i järnhandeln eller trävaru handeln (och är dyrt dessutom)
    /N

    SvaraRadera
  4. Tack. Det funkade med Karlssons! Hoppas att det håller bara :)

    SvaraRadera